perjantai 14. syyskuuta 2018

Julkiset vessat ahdistaa

En jotenkin tykkää julkisista vessoista, enkä oo oikee ikinä tykännykkää.
Tänään taas huomasin, kuinka paljon sellanen pieni ahdas vessakoppi voikaan ahdistaa. Ja sitten se, että siellä on muitakin ihmisiä... En kestä. Julkiset vessat on kamalia. Kamalia ja haluan painottaa sanassa kamalia sanaa kamalia. Siis ihan oikeasti. Jos jotakuta ei julkiset vessat ahdista niin kannattaa olla onnellinen siitä. Mä oon julkisissa vessoissa tosi säikky ja en yleensä ees käy vessassa, vaan jään siihen käsienpesutilaan odottamaan sukulaista/kaveria/tuttua, joka käy vessassa.
En vaan osaa selitää tätä ahdistuksen aihetta yhtään tän paremmilla sanoilla. Tää on vaan sellanen asia, joka on ja joka mulla on aina ollu. En oo ikinä tykänny julkisista vessoista. Ihan pienestä kakarasta asti oon julkisia vessoja viimeseen asti välttänyt.
Monesti tulee sekin, että alkaa pelkäämään, että jää siihen pieneen ahtaaseen koppitilaan jumiin. Oon pari kertaa epähuomiossa lukittautunut julkisella paikalla vessaan itkemään ja sen verran traumaattisia kokemuksia ollut, että en ikinä enää tuu tekemään niin. Aattelin sillon, et se rauhottais mua, mut sit kun muistin, et julkiset vessat on huonoin mahdollinen paikka niin meen paniikkiin ja en meinaa tärinältä saada sitä ovee auki. Hyi. En usko, että tuun tätä virhettä tekemään enää ikinä. Toivon ainakin kovasti niin. Onneks siitä kuitenkin on jo jonkun aikaa kun viimeksi lukittauduin vessaan itkemään ja opinkin sen nopeasti, et se ei vaan toimi.
En mitenkään kykene ymmärtää sitä, että miten jotkut pystyy ihan normaalisti käydä julkisissa vessoissa. Mullahan ei oo mitään selitettävissä olevaa ahdistusta vessoihin liittyen, jos ahtaanpaikan kammoa ei lasketa. Okei, ehkäpä se on mulla just se, mikä siellä sit ahdistaa, ja vielä lisäksi se, että siellä on ihmisiä. Mä pelkään myös isoja väkijoukkoja ja ahdistun helposti, jos jossain on paljon väkeä. Mulle iso väkijoukko saattaa olla viisikin ihmistä, mut joskus se voi olla vaikka viiskymmentä ihmistä. Se vaan niin vaihtelee ja riippuu tilanteesta.
Ei mulla nyt tuu mieleen mitään muuta sanottavaa julkisista vessoista. Ne vain on ahdistavia ja mulle se on ollut aina itsestäänselvyys, että ne on ahdistavia, joten mun on jotenkin vaikee takertuu aiheeseen ja tehdä siitä jotenkin todella syvällinen.
Toivottavasti edes joku voi samaistuu mun vessapelkoon. Okei, mä tiedän, että monet pystyy samaistumaan tähän, sillä useilla mun kavereilla on myös vastaavaa pelkoa julkisia vessoja kohtaan, kuin mulla. Jos joku kuitenkin nyt pelkää julkisia vessoja niin mä toivon, että pääsisit siitä pelosta irti, koska se vois helpottaa elämistä, jos pystyis julkisia vessoja käyttämään ahdistumatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti